Silniki zaburtowe Honda

Silniki zaburtowe Honda

W ciągu 50 lat koncern Honda stał się największym producentem silników spalinowych na Świecie. Silniki ze znakiem HONDA spotkasz na każdym kroku: w samochodach, motocyklach, maszynach budowlanych, łodziach, samolotach oraz w urządzeniach do pielęgnacji ogrodu. Wszędzie tam gdzie pracują, cieszą się opinią niezawodnych, trwałych i oszczędnych. Honda od samego początku, jest prekursorem nowatorskich rozwiązań technicznych, czego dowodem są wyśmienite silniki zaburtowe.

Dlaczego silniki HONDA

Silniki zaburtowe Honda już dawno bardzo dobrze zadomowiły się na wszystkich akwenach świata. Dlaczego? Wystarczą dwa słowa:

  • niezawodność i nikie koszty eksloatacji (silniki 4-suwowe spalają o 50% mniej paliwa niż silniki 2-suwowe).
  • inteligentne systemy i najlepsze rozwiązania technologiczne (warto wspomnieć o BLASTECOmo™/Learn Burn Feedback, układ VTEC™)
  • ekologiczne – silniki nie odprowadzają oleju do wody, spełniają światowe normy emisji spalin oraz hałasu
  • nowoczesna stylistyka i design

Honda często powtarza hasło: ,Nie szukamy połowicznych rozwiązań, my je tworzymy. To technologie przyszłości, a przykładem na to są samochody FCX – zasilane ogniwami wodorowymi, innowacyjne silniki odrzutowe czy chociażby najbardziej zaawansowany humanoid – ASIMO.

Honda cały czas dokłada starań, aby wybiegać daleko przed konkurencję, przynosząc światu prawdziwie rewolucyjne rozwiązania techniczne. To właśnie pasje odkrywców pozwalają nam osiągać wiele sukcesów w tak wielu dziedzinach techniki. Dziś, to samo dążenie do doskonałości znajduje odzwierciedlenie w naszych produktach Honda Marine, dzięki którym możemy zaproponować Ci bezpieczne, czyste i komfortowe rozwiązania zapewniające najwyższe osiągi.

silniki zaburtowe Honda

Szeroka gama silników zaburtowych HONDA VTEC

Wybierz silnik zaburtowy Honda dla siebie. Począwszy od modelu BF2,3 a kończąc na silniku zaburtowym BF250, wszystkie silniki Honda charakteryzują się niesamowitą kulturą pracy oraz wzorową niezawodnością. Sprawdź, czym różnią się między sobą te silniki. Wszystkie silniki zaburtowe Honda spełniają z wyprzedzeniem Światowe normy dopuszczalnego poziomu emisji spalin i hałasu EPA 2006, CARB 2008 oraz Dyrektywy Unii Europejskiej. Kiedy w 1964 roku Honda rozpoczęła seryjną produkcję czterosuwowych silników do łodzi, na świecie nikt jeszcze nie słyszał o restrykcyjnych normach ekologicznych i recyklingu. Z badań rynku wiadomo, że początkowo klienci wybierali silniki zaburtowe Honda głównie ze względu na bezawaryjność, niskie zużycie paliwa i prosta obsługę. Gdy świadomość ochrony środowiska naturalnego zyskała na ważności, Honda miała gotowe rozwiązania technologiczne i olbrzymie doświadczenie w budowie ekologicznych silników. Konkurencja musiała się dopiero tego szybko nauczyć. Dlatego dzisiaj podnosząc pokrywę silnika Honda zobaczysz to, o czym inni tylko marzyć.

PARAMETRY WYBORU SILNIKA:

  • MOC SILNIKA (KM)
  • DŁUGOŚĆ KOLUMNY (mm)
  • RODZAJ STEROWANIA (ręczny lub zdalny)
  • RODZAJ ROZRUCHU (ręczny lub elektryczny)
  • ŁADOWANIE AKUMULATORA (z ładowaniem lub bez)
  • RODZAJ ŚRUBY NAPĘDOWEJ (aluminiowa lub stalowa/standardowa lub uciągowa POWER TRUST)

Wybierz silnik zaburtowy HONDA

Parametry techniczne

Tabela spalania silników zaburtowych

Silnik zaburtowy Pojemność silnika Spalanie [g/kWh] Spalanie [litry na godzinę]
Honda 2,3 DH 57 cm3 b.d. b.d.
Honda BF 4 kM 127 cm3 b.d. b.d.
Honda BF 5 kM 127 cm3 b.d. b.d.
Honda BF 6 kM 127 cm3 b.d. b.d.
Honda BF 8 kM 222 cm3 b.d. b.d.
Honda BF 10 kM 222 cm3 b.d. b.d.
Honda BF 15 kM 350 cm3 b.d. b.d.
Honda BF 20 kM 350 cm3 b.d. b.d.
Honda BF 30 kM 552 cm3 365 g/kW/h (268 g/kM/h) 3,6l/h (przy wykorzystaniu mocy 10kM); 10,9l/h (przy pełnej mocy)
Honda BF 40 kM 808 cm3 14.7 l/h (przy pełnej mocy)
Honda BF 50 kM 808 cm3 340 g/kW/h (250 g/kM/h) 3,4l/h (przy wykorzystaniu mocy 10kM); 10,2l/h (przy wykorzystaniu mocy 30kM); 17,0 l/h (przy pełnej mocy)
Honda BF 60 KM 998 cm3 b.d. b.d.
Honda BF 80 KM 1.496 cm3 b.d. 28.3 l/h (przy pełnej mocy)
Honda BF 100 KM 1.496 cm3 b.d. 36.3 l/h (przy pełnej mocy)
Honda BF 115 KM 2.354 cm3 b.d. 42.3 l/h (przy pełnej mocy)
Honda BF 135 KM 2.354 cm3 b.d. 48.8 l/h (przy pełnej mocy)
Honda BF 150 KM 2.354 cm3 b.d. 50.7 l/h (przy pełnej mocy)
Honda BF 175 KM 3.471 cm3 b.d. b.d.
Honda BF 200 KM 3.471 cm3 b.d. b.d.
Honda BF 225 KM 3.471 cm3 b.d. 73.7 l/h (przy pełnej mocy)
Honda BF 250 KM 3.583 cm3 b.d. 86.2 l/h (przy pełnej mocy)

Honda to trafny wybór

Silniki zaburtowe Honda (wszystkie modele) począwszy od 2,3 do 225 KM produkowane są tylko w Japonii, co gwarantuje najwyższą jakość tych produktów. Chcesz zobaczyć efekty?

Spójrz pod pokrywę naszego silnika, zobacz jak jest wykonany i porównaj go z innymi. Najwyższa jakoś i niezawodność, czego jesteśmy pewni, pozwala nam zaoferować doskonałe, ekologiczne silniki objęte najdłuższą na rynku gwarancją. W budowie silników zaburtowych dużej mocy, Honda wykorzystuje wiele elementów niezawodnych silników samochodowych powszechnie znanych z legendarnej żywotności i wysokich osiągów.

Błyskotliwe rozwiązania dla naszego środowiska

Nowe, drastyczne regulacje prawne odnośnie emisji spalin i głośności wprowadzone w USA i Szwajcarii, wymusiły na wszystkich producentach silników dwusuwowych do łodzi rozpoczęcie wyścigu w przystosowaniu swoich konstrukcji do nowych wymogów i szybkiego rozpoczęcia produkcji ekologicznych silników czterosuwowych. Jak wynika z historii koncernu, Honda posiada ponad 45 letnie doświadczenie w budowie silników czterosuwowych do łodzi, co w porównaniu z zaledwie kilkuletnim stażem konkurentów przyczynia się do olbrzymiej popularności jej produktów.

Czym charakteryzują się silniki HONDA?

Odpowiadając w skrócie, to najniższym poziomem emisji spalin. Od wielu, wielu lat czterosuwowe silniki zaburtowe Honda są z tego znane. Dla przeciętnego zjadacza chleba jest to jednak tylko bardzo modny slogan. W praktyce oznacza zaś bardzo efektywny proces spalania, który przekłada się na najniższe zużycie paliwa oraz dobre osiągi silników. Najlepszym tego przykładem mogą być silniki BF 225, BF 150, BF 90, BF 60, czy BF 50.

Aby osiągi tych silników były nie tylko dobre, ale bardzo dobre, Honda stosuje kilka unikalnych, opatentowanych rozwiązań technicznych, takich jak system BLAST zwiększający moment obrotowy w zakresie niskich obrotów czy ECOmo/Lean Burn Feedback polegający na optymalizacji składu mieszanki paliwowo-powietrznej w zależności od stopnia obciążenia silnika. Stosuje również znany od dawna z silników samochodowych system zmiennych faz rozrządu V-TEC. Efektem tych prac są bardzo szybkie, ekonomiczne, ciche i ekologiczne silniki do łodzi. O zaawansowaniu tych konstrukcji świadczy to, że silniki te spełniają nie tylko obecnie obowiązujące normy emisji spalin, ale również te, które zaczną obowiązywać dopiero za kilka lat. Życzymy przyjemnych chwil nad czystą wodą?

Niezawodność HONDY

Wiele naszych silników zaburtowych Honda opiera się na doświadczeniach z produkcji samochodów osobowych. Solidność tych konstrukcji została potwierdzona w milionach jeżdżących modeli Civic, Accord i Odyssey. Sprawdzone technologie przenieśliśmy na wodę, a najlepszym tego przykładem jest system zmiennych faz rozrządu V-TEC oraz kolektory dolotowe o zmiennej długości. Wiedz, że te same rozwiązania były jeszcze wcześniej testowane na torach Formuły 1 przez wiele lat. Honda bardzo długo przygotowuje wprowadzenie nowych modeli urządzeń.

Nowe rozwiązania powstają z myślą szerokiego zastosowania, co znamy z produktów koncernu i zanim trafią do seryjnej produkcji, są bardzo wnikliwie sprawdzane. Stanowi to solidną podstawę niezawodności naszych produktów.

Pobierz katalog silników zaburtowych HONDA MARINE

Katalog-Honda-Marine

Pliki do pobrania