Silnik Do Motorówki
Szukasz dobrego i niezawodnego silnia zaburtowego? Dobrze trafiłeś – w naszej ofercie znajduje się cała paleta silników do motorówek firmy HONDA, silnik do łodzi Yamaha, silniki zaburtowe Mercury oraz elektryczne silniki zaburtowe. Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą silników. Jeśli mają Państwo jakiekolwiek pytania dotyczące naszych produktów, prosimy o kontakt mailowy lub telefoniczny.
Jaki wybrać silnik do motorówki?
Kupując silnik do naszej łodzi, musimy zastanowić się, jakie są rodzaje silników zaburtowych oraz jakimi parametrami technicznymi silniki się różnią. Zanim wybierzesz silnik, zastanów się dobrze, gdyż podczas rejsu będziesz zdany na jego łaski i niełaski. Silnik do łodzi powinien być przede wszystkim niezawodny i sprawny nawet w najcięższych warunkach. Dodatkowo powinien być dopasowany parametrami technicznymi do naszej łodzi, a więc dla małej łodzi wybierzmy mniejszy silnik, natomiast dla większej większy silnik.
Jako firma z wieloletnim doświadczeniem, oferujemy najlepsze na rynku silniki zaburtowe:
Silnik elektryczny czy spalinowy?
Wybierając silnik zaburtowy mamy do wyboru wersję silnika elektrycznego oraz wersję silnika spalinową.Jakie są zalety i wady silnika elektrycznego?
Silnik elektryczny jest tańszy, mniejszy, lżejszy i ekologiczny. Jego praca jest niemal bezgłośna, a montaż niezwykle prosty. W dodatku nie musimy pamiętać o wymianie oleju i chłodzeniu. Silnik elektryczny jest zasilany akumulatorem, dlatego ta zaleta patrząc przez pryzmat ekologii i cichej pracy jest dużym plustem. Natomiast minusem jest fakt, że trzeba go często ładować. Najczęściej występujący w silnikach akumulator o pojemności 100Ah będzie pracować maksymalnie do 12 godzin, później czeka nas ładowanie (nawet do 20 godzin). Największą wadą jest jednak jego niewielka moc. Z tego powodu sprawdzi się jedynie do napędu lekkich łodzi, o wadze do 2 ton. Można go więc wykorzystać w przypadku małych łodzi żaglowych lub jako silnik pomocniczy.
Silniki zaburtowe spalinowe są dostępne w wersji dwu- i czterosuwowej. Te ostatnie zapewniają czystość i płynność jazdy, stanowią osiemdziesiąt procent wszystkich kupowanych silników zaburtowych. Nie oznacza to jednak, że silniki dwusuwowe są gorsze – ich zaletą jest większa wydajność, jednak działają głośniej i wytwarzają więcej zanieczyszczeń. Wszystko wskazuje na to, że w przyszłości korzystanie z silników czterosuwowych będzie jeszcze częstsze, jednak z drugiej strony – dodatkowa moc generowana przez silnik dwusuwowy będzie zawsze pożądana. Silniki zaburtowe mają jeszcze jedną ważną funkcję – pozwalają na sterowanie łodzią, nawet gdy są wyłączone. Urządzenia włączamy: w mniejszych maszynach – manualnie, w większych łodziach – poprzez zapłon elektryczny.
Silniki zaburtowe są dość trwałe, więc można spodziewać się, że będą długo działać. Mimo to, dbałość o nie jest wciąż wskazana. Dwa największe zagrożenia to gorąco i dwutlenek węgla. Właściciel łodzi powinien się upewnić, że układ chłodzenia silnika zwalcza ciepło. Większość urządzeń przepłukuje wodę, w której się znajduje, by ochłodzić silnik, więc za urządzeniem może pojawić się jej smuga. W celu pozbycia się gromadzącego dwutlenku węgla, wyprodukowano szereg dodatków, które można wlać do zbiornika paliwa, pewnym rozwiązaniem jest też oddanie urządzenia do mechanika do serwisu. Silnik zaburtowy odwdzięczy się wtedy, ku uciesze jego właścicieli, wieloletnim funkcjonowaniem.
Jaka moc silnika zaburtowego?
Tutaj odpowiedź jest prosta – najlepiej wybrać silnik zaburtowy o większej pojemności w stosunku do masy łodzi. Większa moc przyda się szczególnie podczas gorszych warunków pogodowych. Wybór silnika o wyższej mocy wiąże się jednak z większym zużyciem paliwa, przez co używanie silnika będzie droższe. Warto wtedy korzystać z niższych zakresów obrotów, tak aby pływanie było bardziej ekonomiczne. Silnik o mniejszej mocy choć tańszy, szybciej się zużywa, ponieważ jego eksploatacja przebiega dynamiczniej.
Głównymi parametrami charakteryzującymi silnik zaburtowy jest jego moc wyrażana w kilowatach (kW) lub koniach mechanicznych (KM) oraz prędkość obrotowa silnika. Przy codziennym, rekreacyjnym pływaniu jacht powinien poruszać się z prędkością ekonomiczną, która występuje przy około trzech czwartych maksymalnych obrotów silnika.
Silnik dieslowy czy benzynowy?
Odpowiadając najkrócej: rzecz gustu. Niektóre osoby uwielbiają specyficzny, posiadający większą wibrację, odgłos pracy silnika Diesla, inne osoby wręcz przeciwnie. Dla niektórych istotna będzie także różnica w zapachu spalin między jednym a drugim silnikiem.
W łodziach typu Cruiser i rekreacyjnych, jak również tych, które są przeznaczone do sportów wodnych, zdecydowanie królują silniki napędzane benzyną. Sprawność silników dieslowych i benzynowych jest podobna, oczywiście przy ich zbliżonej pojemności. Silniki Diesla charakteryzują się dużym momentem obrotowym w dolnym zakresie obrotów, co przyspiesza wchodzenie łodzi w ślizg. Spalają mniej paliwa, ale są droższe w zakupie. Przy zakupie dobrze więc dokonać kalkulacji, ile godzin w ciągu sezonu pływamy i czy wydatek związany z zakupem silnika Diesla zamortyzuje się.
Sprawdź nasze silniki zaburtowe oraz silniki elektryczne