Silnik HONDA 2,3 DH
Silniki 4-suwowe Honda spalają ok. 50% paliwa mniej, niż 2-suwowe silniki zaburtowe, co przekłada się na koszty zużycia paliwa. Honda stosuje kilka unikalnych i opatentowanych rozwiązań technicznych, dzięki czemu silniki zaburtowe wyróżniają się bardzo dobrymi osiągami. Przykładem jest inteligentny system BLAST zwiększający moment obrotowy czy system ECOmo/Lean Burn Feedback polegający na optymalizacji składu mieszanki paliwowo-powietrznej w zależności od stopnia obciążenia silnika.
DLACZEGO WARTO
Silnik zaburtowy Honda 2,3 DH to 4-suwowy najmniejszy z całe gamy silników Hondy. Jest on dedykowny do małych i średnich łódek, łodzi żaglowych i pontonów o rozmiarach od 2 do 6 metrów. Idealnie sie sprawdzi dla wędkarzy, którzy posiadają małe łodzie, ale potrzebują sprawnie i bezproblemowo dotrzeć do każdego zakamarka jeziora, czy akwenu.
Zalety silnika
Silnik ten jest bardzo lekki – waży zaledwie 14kg oraz jest bardzo intuicyjny w obsłudze. Posiada ergonomiczny uchwyt, dzięki czemu łatwo go przeniesiesz do łodzi, czy schowach do garażu. Silnik ten ma najlepszy stosunek mocy do masy w swojej klasie oraz zapewnia najniższe spalanie. BF 2,3 jest wyposażony w zintegrowany zbiornik paliwa – powiększony w nowej wersji do 1,1l i może pracować ponad godzinę na pełnym gazie oraz ponad dwugodzinną pracę przy umiejętnym sterowaniu przepustnicą.
Silnik zaburtowy | Honda 2,3 DH |
---|---|
Cylindry | OVH |
Poj. skokowa | 57 cm3 |
Średnica x skok (mm) | 45 x 36 |
Obr. max | 5.000 – 6.000 |
Moc max. KM | 2,3 |
Chłodzenie | silnik powietrzem, kolumna wodą |
Zasilanie | gaźnik |
Zapłon | tranzystorowy |
Rozruch | ręczny |
Pojemność zbiornika paliwa | 1,1 litra |
Przełożenie | 2.42 |
Ładowanie akumulatora | - |
Wysokość pawęży (mm) | S – 416 / L – 571 |
Ciężar (kg) | 13,6 – 14,3 |
Podnoszenie i regulacja | ręczne |