Silnik zaburtowy 15 KM i 20 KM
Silniki 4-suwowe Honda spalają ok. 50% paliwa mniej, niż 2-suwowe silniki zaburtowe, co przekłada się na koszty zużycia paliwa. Honda stosuje kilka unikalnych i opatentowanych rozwiązań technicznych, dzięki czemu silniki zaburtowe wyróżniają się bardzo dobrymi osiągami. Przykładem jest inteligentny system BLAST zwiększający moment obrotowy czy system ECOmo/Lean Burn Feedback polegający na optymalizacji składu mieszanki paliwowo-powietrznej w zależności od stopnia obciążenia silnika. Innowacyjne i nowoczesne konstrukcje silników gwarantują bezpieczeństwo i komfort podczas spędzania czasu na wodzie.
DLACZEGO WARTO
Wybierając silnik zaburtowy Honda 15 / 20 KM dostają Państwo gwarancje jakości, japońskiej bezawaryjności i solidności. Silnik ten idealnie wpisze się w Twoje potrzeby łodzi rybackiej, większego pontonu, jachtu czy też łodzi motorowej. Jak autoryzowany dealer HONDY, pomożemy dobrać odpowiedni model silnika do Państwa jednoski pływającej.
Zalety silnika
Dużym atutem silników zaburtowych Honda 15 / 20 km jest:
- niezawodność i wyjątkowe przyspieszenie w całym zakresie obrotów
- rozrusznik ręczny i elektryczny lub tylko ręczy
- najbardziej wydajny, wielopolowy układ ładowania akumulatora 12V / 6 lub 12A
- unikalny, wahadłowy system niwelacji drgań dla zwiększenia komfortu
- tłumik szmerów ssania kolektora powietrza zmniejszający poziom hałasu
- specjalny separator pod pokrywą wlotu powietrza zabezpieczający układ dolotu powietrza przed rozbryzgami wody na biegu wstecznym
Dużą zaletą w modelach Honda BF 15 i BF 20 jest układ automatycznego ssania w wersjach z rozrusznikiem elektrycznym.
Również w modelach silników BF 15 i BF 20 zastosowano bardzo mocną przekładnię w standardzie przystosowana do pracy ze specjalnymi, czterołopatowymi śrubami Power Thrust.
Należy również wspomnieć o przyłączu do płukania słodką wodą, unikalnej konstrukcji bocznego wydechu spalin znacznie zwiększająca uciąg, system elektronicznej kontroli oleju, obrotów maksymalnych i temperatury oraz dodatkowo alarm dźwiękowy w wersjach z manetką zdalnego sterowania.
Zapraszamy do zapozania się z pozostałymi silnikami zaburtowymi Honda.
Silnik zaburtowy | Honda BF 15KM | Honda BF 20KM |
---|---|---|
Cylindry | 2 cyl. OHC | 2 cyl. OHC |
Poj. skokowa | 350 cm3 | 350 cm3 |
Średnica x skok (mm) | 59 x 64 | 59 x 64 |
Moc max. KM | 15 KM | 20 KM |
Chłodzenie | wodne | wodne |
Zasilanie | gaźnik z pompą przyspieszającą | gaźnik z pompą przyspieszającą |
Zapłon | PGM-IG | PGM-IG |
Rozruch | elektryczny i ręczny lub ręczny | elektryczny i ręczny lub ręczny |
Pojemność zbiornika paliwa | 12 litrów | 12 litrów |
Przełożenie | 2.08 | 2.08 |
Ładowanie akumulatora | 6 A – z rozrusznikiem ręcznym | 6 A – z rozrusznikiem ręcznym |
Wysokość pawęży (mm) | S – 433 / L – 563 | S – 433 / L – 563 |
Ciężar (kg) | 46,5 – 58,5 | 46,5 – 58,5 |
Podnoszenie i regulacja | Power Tilt lub ręczne | Power Tilt lub ręczne |