Silnik zaburtowy 40, 50 KM
Silniki 4-suwowe Honda spalają ok. 50% paliwa mniej, niż 2-suwowe silniki zaburtowe, co przekłada się na koszty zużycia paliwa. Honda dla silników zaburtowych stosuje kilka unikalnych i opatentowanych rozwiązań technicznych, dzięki czemu silniki zaburtowe wyróżniają się bardzo dobrymi osiągami. Przykładem jest inteligentny system BLAST zwiększający moment obrotowy czy system ECOmo/Lean Burn Feedback polegający na optymalizacji składu mieszanki paliwowo-powietrznej w zależności od stopnia obciążenia silnika. Innowacyjne i nowoczesne konstrukcje silników gwarantują bezpieczeństwo i komfort podczas spędzania czasu na wodzie.
DLACZEGO WARTO
Wybierając silnik zaburtowy Honda 40 / 50 KM dostają Państwo gwarancje jakości, japońskiej bezawaryjności i solidności. Silnik ten idealnie wpisze się w Twoje potrzeby łodzi rybackiej, większego pontonu, jachtu czy też łodzi motorowej. Jak autoryzowany dealer HONDY, pomożemy dobrać odpowiedni model silnika do Państwa jednoski pływającej.
Zalety silnika
Dużym atutem silników zaburtowych Honda 40 / 50 km jest:
- najlepszy współczynnik mocy do ciężaru
- niezawodny rozrusznik elektryczny
- niskie zużycie paliwa
- integralny separator wody ze wskaźnikiem chroni układ wtryskowy przed uszkodzeniem
- 22 Amperowy alternator umożliwia ładowanie akumulatora prądem natężeniu 17A
- spodzina silnika typu „slim”, która zmniejsza opór wody i znaczne poprawia osiągi
- Tilt gazowy lub Power Trim/Tilt do wyboru
Dużą zaletą w modelach Honda BF 40 i 50 jest sieć komunikacji elektronicznej NMEA 2000® łączy silnik z pozostałymi odbiornikami pokładowymi.
Również w modelach silników BF 40 i 50 wielopolowy, wydajny układ ładowania akumulatora z regulatorem napięcia 12V / 17A do zasilania odbiorników pokładowych.
Należy również wspomnieć o przyłączu do płukania słodką wodą, duża płyta antyrozbryzgowa kolumny silnika ogranicza przedostawanie się wody do części rufowej łodzi, system elektronicznej kontroli poziomu oleju, temperatury, obrotów maksymalnych oraz kontrola układu wtryskowego – monitorują, alarmują i zabezpieczają silnik przed uszkodzeniem.
Zapraszamy do zapozania się z pozostałymi silnikami zaburtowymi Honda.
Silnik zaburtowy | Honda BF 40KM | Honda BF 50KM |
---|---|---|
Cylindry | 3 / OHC / rzędowy 6 zaworów | 3 / OHC / rzędowy 6 zaworów |
Poj. skokowa | 808 cm3 | 808 cm3 |
Średnica x skok (mm) | 70 x 70 | 70 x 70 |
Moc max. KM | 40 KM | 50 KM |
Chłodzenie | wodne | wodne |
Zasilanie | gaźnik z pompą przyspieszającą | gaźnik z pompą przyspieszającą |
Zapłon | PGM-IG | PGM-IG |
Rozruch | elektryczny | elektryczny |
Pojemność zbiornika paliwa | 25 litrów | 25 litrów |
Przełożenie | 2.08 | 2.08 |
Ładowanie akumulatora | 17 A | 17 A |
Wysokość pawęży (mm) | L – 521 | L – 521 |
Ciężar (kg) | 98 | 98 |
Podnoszenie i regulacja | Power Trim & Tilt | Power Trim & Tilt |